مدیرکل شهر‌سازی‌ و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه تونل توحید از عناصر مهم موجود در طرح‌های جامع و تفصیلی تهران است، گفت:

احداث این تونل در زمان کمتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، موجب تحقق سریع‌تر سایر اهداف مدیریت شهری تهران می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تونل توحید، مجید پاکساز با تاکید بر اهمیت زیر ساخت‌های شهری ادامه داد: اساسا در شهرسازی، حمل‌ونقل و شبکه ترافیکی سریع جزء زیرساخت‌ها و اقدامات حیاتی شهر هستند و تا زمانی که مسائل حیاتی شهر حل نشوند، شهر هر روز فرسوده‌تر شده و مشکلاتش بیشتر می‌شود.

وی افزود: اجرای تونل توحید در این زمان کوتاه و با دقت کارشناسی بالا، می‌تواند موجب توسعه شهر در ابعاد شود؛ به‌طوری‌که سایر پروژه‌های عمرانی و حتی ساخت و ساز شهری رونق گیرد.

پاکساز با اشاره به اینکه کیفیت شهر را زیر ساخت‌های آن مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: زمانی که از زیرساخت‌های شهر به خوبی استفاده شود، کیفیت اراضی، ابنیه و سایر مسائل شهری بالا می‌رود و حتی اقبال به ساخت و ساز هم بیشتر می‌شود و عمران شهر افزایش می‌یابد. با این روند، شهر شالوده خود را پیدا می‌کند.

مدیرکل شهر‌سازی‌ و معماری شهرداری تهران، اقدامات مهم عمرانی چون تونل توحید را از عوامل تاثیرگذار بر رونق اقتصادی شهروندان و سهولت در بهره‌برداری از امکانات شهری دانست و افزود: پروژه تونل توحید جزء اسناد شهرداری است که به بهره‌برداری خواهد رسید و چنین پروژه‌ای در این ابعاد و در این زمان کم در طول دوران مدیریت شهری تهران بی‌سابقه است.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز با اشاره به سازه استثنایی تونل توحید گفت: حجم زیاد کاری که در تونل توحید انجام می‌گیرد قابل تقدیر است و امیدواریم با افتتاح آن شاهد کمتر شدن مشکلات کلانشهر تهران باشیم.

فرزان شیروان بیگی، تونل توحید را سازه‌ای استثنایی دانست و افزود: پروژه‌های اینچنینی که زیر زمین با دقت و مشکلات زیاد اجرا می‌شود، از ابعاد مختلف ترافیکی، زیبایی شهری و کاهش انواع آلاینده‌ها برای شهر مفید هستند.

وی احداث تونل‌ها زیر سطح شهر را به معنای استفاده بهتر از فضاهای شهری دانست و گفت: هرقدر زیرساخت‌های زیرزمینی شهر بیشتر شود، مناظر شهری بیشتر حفظ می‌شود و مشکلات شهرسازی در تهران که هیچ برنامه مدونی برای ساخت و ساز نداشته است، کمتر می‌شود.

مشاور شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه احداث تونل‌ها از ایجاد منظر زشت شهری جلوگیری می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: پل‌های سواره رو با آنکه تسهیل‌کننده ترافیک هستند، اما چهره زیبایی ندارند و آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و در مواقعی که نزدیک به منازل مسکونی احداث شوند موضوع مشرفیت ساختمان را که از مباحث مهم در ساخت و ساز شهری است زیر سؤال می‌برند و این موضوع، ارزش کاهنده برای شهر، ساختمان‌ها و حتی کسب و کار شهروندان دارد.

کد خبر 93023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز